Перейти к содержимому



Фотография

Сканер для диагностики авто


  • Авторизуйтесь для ответа в теме
Сообщений в теме: 63

  #61 Say

Say

    Слишком занят


  • Ответственный
  • 7 962 сообщений
  • Ваше настоящее имя:Александр
  • ГородМосква, ул Чертановская 33
  • Марка авто:Митсубиси
  • Модель машины:Л200
  • Год выпуска:2008

Отправлено 16 Ноябрь 2016 - 08:54

А если серьёзно, то я б с датчиков начал. Осцилограф есть их проверить?

Нет осцилографа нет, но есть тестер проверить обрыв. В любом случае сначала надо оживить блок абс, который гарантированно не работает,а потом можно посмотреть на датчики



  #62 Петя Питерский

Петя Питерский

  • Пользователь
  • 180 сообщений
  • Ваше настоящее имя:Petr
  • Город___

Отправлено 28 Октябрь 2017 - 01:11

Нужен мануал по тормозной системе с абс и антибуксом. И я ее разгадаю.

ошибка с1273 и еще 8 штук прерывистых сигналов) будь она неладна.

А было все так .

Поставил шрус без кольца абс, машина начала на ходу притормаживать, вынул оба реле абс, потом вставил и вот такая фигня.

Правда еще пару раз лазил в перди, но вроде все провода и датчики на месте.

Ну что, починил? Для ремонта особенного ума и особенных рук не надо, японские инженеры все процедуры расписали, твоё дело по пунктам все сделать


 
DIAGNOSIS PROCEDURE
 
 
STEP 1. M.U.T.-III CAN bus diagnosis
 
 
Use M.U.T.-III to diagnose the CAN bus lines.
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 3.
Repair the CAN bus lines (Refer to GROUP 54C - CAN Bus Diagnosis Table .). On completion, go to Step 2.
STEP 2. Diagnosis code recheck after resetting CAN bus lines
 
 
 
Erase the diagnosis code.
Drive the vehicle at 10 km/h or more.
Q. Are diagnosis codes No.C1266, C1273 or C1274 set?
 
Go to Step 3.
This diagnosis is complete.
STEP 3. Connector check: A-01 ABS-ECU connector
 
 
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 4.
Repair the defective connector. Then go to Step 9.
STEP 4. Fusible link check: Check the fusible link No.22
 
 
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 6.
Go to Step 5.
STEP 5. Resistance measurement at A-01 ABS-ECU connector
 
 
(1)Removal the fusible link No.22.
(2)Disconnect the A-01 ABS-ECU connector.
(3)Measure the resistance between the terminal No.13 and the body earth.
OK: No continuity
Q. Is the check result normal?
 
Replace the fusible link No.22. Then go to Step 9.
Repair the harness between the fusible link No.22 and A-01 ABS-ECU connector terminal No.13. Then replace the fusible link No.22. Then go to Step 9.
STEP 6. Voltage measurement at the A-01 ABS-ECU connector
 
 
(1)Disconnect the A-01 ABS-ECU connector.
(2)Measure the voltage between the terminal No.13 and the body earth.
OK: Battery voltage
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 7.
The open circuit may be present in the pump motor power supply circuit. Repair the wiring harness between the A-01 ABS-ECU connector terminal No.13 and the fusible link No.22. Then go to Step 9.
STEP 7. Resistance measurement at A-01 ABS-ECU connector
 
 
(1)Disconnect the A-01 ABS-ECU connector.
(2)Measure the resistance between the terminal No.12 and the body earth, and between the terminal No.24 and the body earth
OK: Continuity exists (2 Ω or less)
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 8.
An open circuit may be present in the earth circuit. Repair the wiring harness between the A-01 ABS-ECU terminal No.12 and the body earth, and between the A-01 ABS-ECU terminal No.24 and the body earth. Then go to Step 9.
STEP 8. Check whether the diagnosis code is reset.
 
 
 
Erase the diagnosis code.
Drive the vehicle at 10 km/h or more.
Q. Are diagnosis codes No.C1266, C1273 or C1274 set?
 
Replace the hydraulic unit (integrated with ABS-ECU) (Refer to ). Then go to Step 9.
Intermittent malfunction (Refer to GROUP 00 - How to Cope with Intermittent Malfunctions .).
STEP 9. Check whether the diagnosis code is reset.
 
 
 
Erase the diagnosis code.
Drive the vehicle at 10 km/h or more.
Q. Are diagnosis codes No.C1266, C1273 or C1274 set?
 
Return to Step 1.
This diagnosis is complete.


  #63 Hess

Hess

  • Ответственный
  • 7 069 сообщений
  • Ваше настоящее имя:Михаил
  • ГородМосква
  • Марка авто:Уаз 469, Dodge Ram 1500 IV

Отправлено 28 Октябрь 2017 - 02:09

 

Ну что, починил? 

Во ты юморист! )))  может 17 ноября 2017 года, спустя 1 год он починит после твоего сообщения. Хорошо что Сэй понимает английский, а то бы еще на год или 2 )))



  #64 Say

Say

    Слишком занят


  • Ответственный
  • 7 962 сообщений
  • Ваше настоящее имя:Александр
  • ГородМосква, ул Чертановская 33
  • Марка авто:Митсубиси
  • Модель машины:Л200
  • Год выпуска:2008

Отправлено 28 Октябрь 2017 - 11:34

Ну что, починил? Для ремонта особенного ума и особенных рук не надо, японские инженеры все процедуры расписали, твоё дело по пунктам все сделать

 
DIAGNOSIS PROCEDURE
 
 
STEP 1. M.U.T.-III CAN bus diagnosis
 
 
Use M.U.T.-III to diagnose the CAN bus lines.
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 3.
Repair the CAN bus lines (Refer to GROUP 54C - CAN Bus Diagnosis Table .). On completion, go to Step 2.
STEP 2. Diagnosis code recheck after resetting CAN bus lines
 
 
 
Erase the diagnosis code.
Drive the vehicle at 10 km/h or more.
Q. Are diagnosis codes No.C1266, C1273 or C1274 set?
 
Go to Step 3.
This diagnosis is complete.
STEP 3. Connector check: A-01 ABS-ECU connector
 
 
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 4.
Repair the defective connector. Then go to Step 9.
STEP 4. Fusible link check: Check the fusible link No.22
 
 
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 6.
Go to Step 5.
STEP 5. Resistance measurement at A-01 ABS-ECU connector
 
 
(1)Removal the fusible link No.22.
(2)Disconnect the A-01 ABS-ECU connector.
(3)Measure the resistance between the terminal No.13 and the body earth.
OK: No continuity
Q. Is the check result normal?
 
Replace the fusible link No.22. Then go to Step 9.
Repair the harness between the fusible link No.22 and A-01 ABS-ECU connector terminal No.13. Then replace the fusible link No.22. Then go to Step 9.
STEP 6. Voltage measurement at the A-01 ABS-ECU connector
 
 
(1)Disconnect the A-01 ABS-ECU connector.
(2)Measure the voltage between the terminal No.13 and the body earth.
OK: Battery voltage
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 7.
The open circuit may be present in the pump motor power supply circuit. Repair the wiring harness between the A-01 ABS-ECU connector terminal No.13 and the fusible link No.22. Then go to Step 9.
STEP 7. Resistance measurement at A-01 ABS-ECU connector
 
 
(1)Disconnect the A-01 ABS-ECU connector.
(2)Measure the resistance between the terminal No.12 and the body earth, and between the terminal No.24 and the body earth
OK: Continuity exists (2 Ω or less)
Q. Is the check result normal?
 
Go to Step 8.
An open circuit may be present in the earth circuit. Repair the wiring harness between the A-01 ABS-ECU terminal No.12 and the body earth, and between the A-01 ABS-ECU terminal No.24 and the body earth. Then go to Step 9.
STEP 8. Check whether the diagnosis code is reset.
 
 
 
Erase the diagnosis code.
Drive the vehicle at 10 km/h or more.
Q. Are diagnosis codes No.C1266, C1273 or C1274 set?
 
Replace the hydraulic unit (integrated with ABS-ECU) (Refer to ). Then go to Step 9.
Intermittent malfunction (Refer to GROUP 00 - How to Cope with Intermittent Malfunctions .).
STEP 9. Check whether the diagnosis code is reset.
 
 
 
Erase the diagnosis code.
Drive the vehicle at 10 km/h or more.
Q. Are diagnosis codes No.C1266, C1273 or C1274 set?
 
Return to Step 1.
This diagnosis is complete.

Офигеть)) Напомнило " У попа была собака он ее любил))"




Количество пользователей, читающих эту тему: 0

0 пользователей, 0 гостей, 0 анонимных